Mai departe insa, se pare ca cunostiintele mele de termodinamica nu sunt suficiente, de altfel tot timpul am fost speriat de cuvinte furioase ca entalpie si entropie. Nu pricep si pace cum de e posibil ca printr-o modificare de software, asa ca prin minune, motoarele sa devina curate in regim de drum!? Ce ar putea sa faca acea software, care parametrii ai motorului ar putea fi modificati ca sa scada dramatic noxele fara sa influenteze puterea si consumul motorului?
Iata ca partidul si guvernul, respectiv ministrul transportului, au comandat un studiu sa afle tot poporul ce si cum. Ieri s-a dat publicitatii acestui studiu si s-a aflat ca nu numai VW a facut excrocherii ci mai toata floarea de la apus dar si de la rasarit. Chiar si Dacia care se afla intr-o companie de prestigiu, ca da, si Dacia e implicata. Mercedes deja a recunoscut si a anuntat remedierea a citeva sute de mii de masini. Repet, nu am inteles cum arata aceasta remediere si ce vor face!?
Cica Dacia Sandero ar depasi cu 1181%, ceva mai mult decit Porsche cu "numai" 889%, dar mai putin decit Renault Kadjar 1,5 l cu 1355%! Picant e ca Renaultul in laborator e cel mai tare din parcare, cu numai 21mg NOx, dar pe strada e cel mai imputit.
Ce am inteles insa e alta solutie si anume: se injecteaza in teava de evacuare un lichid care leaga, printr-o reactie chimica simpla, NOxul si noxele se transforma in apa si azot.
Thermolyse des Harnstoffs:
anschließende Hydrolyse:
Selektive Katalytische Reduktion (Standard-SCR, Temperatur über 250 Grad):
schnelle SCR (Temperatur über 170 bis 300 Grad)
Implicit, o sa creasca si consumul de bere.
RăspundețiȘtergereDubla lovitura.
Pai de foloseste la camioane de 10 ani
RăspundețiȘtergeretocma asta-i spilu, aici nu pricep, se foloseste, e cunoscuta, de ce nu se aplica, sau de ce firme mari, cu traditie, isi risca existenta, ca VW de ex., incercind sa faca magarii?
ȘtergerePai costa bani domnu injiner
RăspundețiȘtergereOcupa spatiu, trebuie sa ii prevezi buson de umplere, si la revizie (unde e inca un punct de verificare) mecanicul trebuie sa aiba acces la sistem
Pentru utilizator e inca o bataie de cap, ca trebuie sa aiba grija de inca un plin, si normele te obliga ca fara adblue sa opreasca calculatorul motorul, sau sa il limiteze la ceva viteza jenibila gen 5 kmh
VW am citit ca a "economisit" cam 400 de euro pe masina neinstaland sistemul fata de ceilalti producatori germani care vind in state - merzt si beemve care au pus adblue pe masinile lor
Martin Winterkorn hat im vergangenen Jahr ungeachtet des Abgas-Skandals 7,3 Millionen Euro Gehalt eingestrichen. Das geht aus dem VW-Geschäftsbericht hervor. Demnach entfielen davon fast 5,9 Millionen Euro auf erfolgsabhängige variable Gehaltsbestandteile. 2014 hatte Winterkorn noch fast 16 Millionen Euro kassiert.
ȘtergereWinterkorns Nachfolger Matthias Müller erhielt 2015 rund 3,9 Millionen Euro. Müller saß als Chef der VW-Tochter Porsche bereits das gesamte Jahr 2015 über im Vorstand des Wolfsburger Konzerns - das Gros seines Gehalts stammt aus dieser Zeit.
*****************
Fostul sef al VW, Winterkorn care a facut magaria primeste pt. 2015, 7,5 milioane, saracu de el, in 2014 a primit 16 milioane.
aici 10 litri sunt 15 euro echivalent - nu e scump ca si pipilica de fata mare
RăspundețiȘtergeredesi deja la 3.5 euro echivalent iti iei un vin bun, si mergi cu bicla in ziua aia, si esti mai nepoluat si dezifectat pe dinauntru, decat cu toata motorina lor cu adblue cu tot