http://abcnews.go.com/US/wireStory/start-dreamliner-jet-program-rushed-18310475
A fost odata o mare si celebra firma, Boeing, a vrut sa faca cea mai tare chestie, un avion nou, un avion cum nu se mai facuse, de altfel de mai bine de 30 de ani nu se mai facuse un avion nou.
L-a facut din fibra de carbon, cel mai grozav material al timpului, aur negru cum ar zice ziaristii. A fost greu, intodeauna e greu cind pleci pe un drum neumblat, mai ales ca Boeing a luat in barca si tot felu de neaveniti, firme de doi bani care aveau un singur avantaj, erau ieftine. Componentele nu se potriveau, mari greutati cu nituirea, ma rog, necazuri, cu o intirziere de peste 3 ani, l-au scos. Cei care au comandat peste 1000 de bucati asteptau cu sufeltu la gura livrarea. In sfirsit, zbura, zbura f. bine, Dreamliner.
Zilele trecute, bomba, avionu e oprit de la zbor, de mai bine de 30 de ani nu s-a mai intimplat asa ceva, de ce? Mari probleme tehnice, culmea e ca noua tehnica, revolutionara cumva, functioneaza perfect, in schimb solutiile mai mult sau mai putin de rutina fac necazuri. Din dorinta de a reduce greutatea, instalatiile hidraulice, pneumatice au fost inlocuite cu instalatii electrice, instalatii care au nevoie de acumulatori, acumulatori care sunt destui de grei, de aceea s-au folosit acu de la tel. mobile, vorba vine, da astia se incalzesc si iau foc!
Deocamdata toate avioanele sunt oprite de la zbor si livrarile sunt stopate. Oare vor putea inginerii sa gaseasca rezolvarea?
P.S In curind Airbus va scoate 350u, de asemenea in fibra de carbon, cum va fi? Din fericire 380 si-a vindecat bolile copilariei!
Salut,
RăspundețiȘtergereSituatia seamana oarecum cu cea de la Citroenurile GS si BX. Aveau o suspensie hidraulica dar care functiona in parametrii. Vrand sa vanda masinile la un pret redus, au simplificat pe la electrce, tabla, etc si a iesit masina proasta.