Tare mult imi place tehnica, nu numai avioanele da si trenurile. Azi va voi prezenta ultima realizare a firmei Siemens, Velaro D. Velaro e marca inregistrata Siemens pt. trenuri de mare viteza. Au fost construite multe variante, exportate in Spania, cele mai luxoase si rapide trenuri, cu o viteza de 400km/h si patru clase, exportate in China sub denumirea de CH3, si in Rusia cu denumirea Sapsan, tradus inseamna vultur calator.
Velaro D va fi prezentat in urmatoarele zile la Innotrans, in Berlin, cea mai mare expozitie de trenuri din lume. Am vazut prezentarea trenului intr-un ziar german. Am intrat pe comentarii, m-am simtit ca-n Romania, toti nemtii, aproape fara exceptie, care comentau, erau circotasi, unu scrie ca a mers cu trenu si minacarea era proasta, altu ca n-a gasit loc, ca a avut intirziere, ca de ce trebe sa mearga cu 300 la ora, lui ii e suficient 160, si, si , si... singura diferenta e ca nimeni nu a scris nimic de Basescu.
Mi-am adus aminte de Velaro Russland, vedeti aici un film Сапсан , rusii sunt f. multumiti de acest tren, da numai unii, cei care merg cu el, de altfel nu merge prea repede, de abia 250km/h, de la Sankt Petersburg la Moskva. da e proiectat sa mearga prin zapada si viscol la o temperatura de -50°C. Cei care locuiesc insa pe linga linie sunt extrem de suparati. Sinele nu sunt in nici un fel protejate, trenurile merg f. repede si sunt f. silentioase, astfel ca traversarea liniei ferate e o adevarata aventura. Din nefericire au fost destul de multe accidente tragice atunci cind Ivan a inercat sa treaca repede linia. Nici poduri sau tunele nu prea sunt asa ca se asteapta la bariere ore in sir, ba trece un tren dintr-un sens ba dintr-un altu. Autoritatile au instalat niste difuzoare f. puternice care avertizeaza cind vine trenu, avertizarea incepe cu ca. 30 minute inainte de trecerea trenului, fapt ce-i enerveaza extrem pe mujicii care locuiesc pe linga linie.
Fiind un popor de revolutionari, mujicii iau masuri, arunca cu pietre in tren si aproape zilnic nimeresc ferestrele care trebuiesc schimbate si nu sunt ieftine.
Citeam pe undeva ca si Ro ar vrea sa bage trenuri de mare viteza, nu pot decit sa spun, atentie, vine trenu!
la pastele cailor, poate! de la Cimpia Turzii la Cluj, o distanta de 50,60 de km trenul face o ora si, din cauza limitarilor de viteza. aici e mai periculos sa mergi cu trenul decit sa traversezi calea ferata!
RăspundețiȘtergereCorinoo, imi aduce aminte de bancu ala cu adreleanu proaspat insurat, pai ce atita graba!
RăspundețiȘtergereamu si asta-i drept :)
RăspundețiȘtergerede ce sa ne grabim ca tot acolo ajungem
nu vine bre, nici un tren , stai linistit!
RăspundețiȘtergerepai cca sa cumpere cineva tren d-ala, trebuie sa-i iasa shi lui o shpaga, sa mananca shi gura lui!
;)
plus ca n-avem shine, n-avem alea-alea, shi sa fie clar: n-avem nevoie, da!
Cruelaa, pai sigur ca nu aveti nevoie, voi aveti mertane!
RăspundețiȘtergereSpune-mi ca m-ai mintit cind ai spus ca esti blonda, minte-ma frumos.
acum ma gandesc ca te dai cu trenul vreo luna si cauti pe mercedesu lor, nu?
RăspundețiȘtergeresper sa nu ofensez, nici mie nu mi-ar place sa fiu tras pe dreapta o luna
Exact ce avem nevoie. Un tren rapid plin de coji de seminte si improscat cu tuica (sau sticle cu tuica). De abia astept :)
RăspundețiȘtergere