luni, 31 ianuarie 2022

Probleme nerezolvate

Motto” Cind omul nu are probleme, isi face”. Asa este si cu cele 7 probleme nerezolvate ale mileniului, cum au fost definite de Clay Mathematics Institute. Mentionez ca cei care au probleme cu platitul curentului si al gazelor pot cistiga un milion de dolari daca rezolva una dintre cele sapte probleme. Desi una dintre ele a fost deja rezolvata. Conjectura Poincaré a fost pusă la punct de Henri Poincaré în 1904 și de atunci a fost una dintre cele mai importante probleme nerezolvate din topologie, care este o parte fundamentală a matematicii și se ocupă cu proprietățile structurilor matematice. Conjectura afirmă că nu numai un obiect geometric cu o suprafață bidimensională într-un spațiu tridimensional, ci și o suprafață tridimensională într-un spațiu cu patru dimensiuni poate fi deformat într-o sferă (adică comprimat, umflat, micșorat etc.) atâta timp cât obiectul nu are gaură. La 98 de ani de la formularea conjecturei, Grigori Perelman a demonstrat această ipoteză folosind metoda fluxului Ricci dezvoltată de Richard S. Hamilton pentru a demonstra geometrizarea lui William Thurston a 3-varietăților, din care rezultă conjectura Poincaré ca un caz special. El a publicat dovada într-un lanț de dovezi de 70 de pagini, pe care le-a postat în arhiva online arXiv. Perelmann a declarat ca a ajuns la problema lui Poincare incercind sa calculeze viteza de merg a lui Iisus cind a mers peste ape. Picant e ca rusu-evreu nu a vrut sa ia milionul, chiar s-a suparat pe toata lumea si s-a intors in Rusia unde traieste intr-o casa modesta cu mama, de parca ar fi primarul Bucurestiului. ****************** O alta problema, ecuatia Yang si Mills, este definita simplu: „Putem folosi un calcul inteligent pentru a afla ce putem afla doar dacă avem noroc?” Este mai mult o problema de informatica, de genul, la ce i-a folosit ca e inteligent, sau fa-ma mama cu noroc si arunca-ma in foc?! ****************** Problema lui Ramsey Cât de mare trebuie să fie un grup pentru ca cel puțin trei persoane să fie străini și trei dintre ei să se cunoască. Soluția la această problemă este 6. Cu toate acestea, dacă schimbați numărul trei cu patru, problema nu poate fi rezolvată. Cel puțin niciun matematician nu a reușit asta astăzi. Va urma!

Un comentariu:

  1. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    RăspundețiȘtergere

comentati