Aviatia romaneasca in 1992, nostalgii, citeva cifre, gasite in Flug revue
Romaero Bucuresti avea 3100 angajati, IAR Brasov, 3600, Aerostar Bacau, 7860, IAR Craiova, 3800 si mai erau citeva mii la CIZ Craiova, INCREST Bucuresti, nu mai vorbim de TAROM si Aviatia Utilitara.
Oare citi mai sunt azi?
Cam 2 mii si ceva la Aerostar, cred. Rezultate financiare bunisoare, perspective cam la fel.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergereAerostar avea cea mai mare experienta obtinuta cu Yak 52 si reparatia MIGului. Prototipu IAR93 a fost tot la Bacau fabricat.
RăspundețiȘtergereSi Brasovu era f. bun, pe vremea lui Silimon, facea avioane utilitare si planoare destul de bine, in plus s-a imbunatatit prin fabricarea elicopterelor.
Am uitat sa vorbesc si de alte fabrici Aerofina (pt. aparate de bord) sau Turbomecanica, motoare; mai era inca o fabrica de componente turnate, am uitat cum se numeste, cred ca exista si azi.
Metav Bucuresti? www.ima-metav.ro
Ștergeremerci Vali, am intilnit niste baieti de acolo la un congres in München, acum fro 4 ani, mi-au povestit de niste chestii interesante
Ștergere:) Chestii interesante? Putem sa le aflam si noi, ca nu mai spunem la nimeni? :)
ȘtergerePovestea ar fi mai lunga, eram la Materialica in München, http://www.materialica.de/ eram singur, m-am uitat pe lista participantilor, cam asa fac intotdeauna cind sunt la o expo sau un congres, am vazut multe nume romanesti, da nu-i cunosteam, am mers la prinz la masa, acolo am auzit vorbindu-se romaneste, am intrat si eu in vorba cu ei.
ȘtergereNu prea erau tentati sa stea si dupa-amiaza, vroiau sa mearga in oras, am reusit sa-i conving pe vro doi, erau niste prezentari interesante. A doua zi am vizitat si expozitia, baietii erau tare timizi, cred ca era prima lor iesire in vest, am discutat mult de partea tehnica, mi-au povestit ca lucreaza la un proiect, o combinatie de Alu turnat cu Fibra de carbon, mi s-a parut f. interesant. Nasoala era ca congresu era in timpu Oktoberfest, oricum ne-am despartit prieteni, dar din pacate nu am tinut legatura.
iata citeva date concrete, de abia acum vad ca a fost in 2002, ba ce trece timpul!!
ȘtergereBimetallic Materials for Special Applications
A. Buzaianu (Sp), M. Corban, METAV S.A., Bucharest (RO); V.
Manoliu, I. Dinca, Incas S.A., Bucharest (RO)
Tot programul http://www.dgm.de/past/2002/materialsweek/images/programme.pdf
Merci mult pentru detalii, foarte interesante proiectele lor, am mai gasit cateva pe net: www.metav-cd.ro/html/home/Lista%20Lucrari%20-%20Buzaianu.pdf
ȘtergereMa intreb insa cine-i utilizatorul final, avand in vedere ca nu prea mai construim dupa proiecte proprii iar, daca e vorba de subansamble, aduc strainii si tehnologia de fabricatie.
Si se pare ca nu sint singurii care se ocupa de compozite pentru aviatie in Romania: INCAS + ICPE-CA
Ștergerehttp://bulletin.incas.ro/files/adriana_stefan_v2no4_full.pdf
Si COMOTI: www.evz.ro/detalii/stiri/cum-ajunge-o-mica-piesa-romaneasca-pe-marele-airbus-945677.html
Ștergeredin pacate nu cunosc nici o firma romaneasca care sa se ocupe serios de compozite. Sunt doar mici incercari. INCAS o cunosc f. bine am lucrat acolo multi ani si mai am legaturi cu fostii colegi. Brasov se pricepea destul de bine pe vremuri, avea chiar si o autoclava, am incercat acum citiva ani sa intru in legatura cu ei, fara succes.
ȘtergereSi totusi aviatia s-ar potrivi manusa Romaniei, in aviatie nu a intrat robotizarea si automatizarea ca in alte branche, e nevoie de inca multa manopera, in Ro fiind inca ieftina ar fi un mare avantaj.
Ma rog, se fac pasi mici, mai bine decit nimic, ne ramine mindria romanilor din afara care participa la marile proiecte Boeing, Airbus, Aermachi, Bombardier
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergereMa hartuieste un idiot, tin sa-i spun ca nu ma intereseaza parerea lui si nu am de gind sa intru cu el in conversatie.
RăspundețiȘtergereTin sa mentionez ca postarea cu fabricile de avioane nu are absolut nici o aluzie ideologica comunism vs. capitalism, consider ca e absolut firesc ca economia sa evolueze si anumite branche sa pice iar altele sa infloreasca, s-a intimplat si se va intimpla vesnic, smecheria e ca fiecare sa se prinda la timp si sa se adapteze.
Inca o remarca, Airbus a construit o fabricuta la Brasov, daca Ro va lua Grippen se vor crea niste locuri de munca in domeniu.
Si inca o remarca, ind. de aviatie e totusi speciala, peste tot in lume e sustinita de stat, sunt cunoscute exemplele Boeing-Airbus, sau faptu ca NASA e finantata 100% de stat.
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
ȘtergereNeamtule
RăspundețiȘtergereImi place Motto-ul tau "Tuica băută cu măsură e bună în orice cantităţi."
Din nefericre e un motto nascut dintr-un mare frust, nu am nici o picatura de tuica in casa. Am descoperit un magazin romanesc in Ingolstadt, m-am repezit in el, am intrebat de pastrama sarata de capra si de tuica, nu aveau nici una nici alta, de altfel "romanca" nu stia romaneste, era sirboaica.
ȘtergereAm descoperit un comentar bagat la un topic din 2009
RăspundețiȘtergere*****************
Viorica Boghiu Mar 7, 2012 11:27 AM
Eu care am lucrat in stagiatura la IAR 99 (1980) ma tot gandesc ce fosti colegi sunt in Germania (in afara de Jeni), ca pe cei din Franta ii stiu. Ma ajuta careva?
*********************
Nu cunosc decit citiva care lucreaza in Ge da nu sunt stabiliti aici ci doar sezonieri, lucreaza la Airbus. Mai sunt multi stabiliti in Italia, USA, Canada. Vorbesc de cei de la fostu institut INCREST.
Comentariu a fost bagat la topicu http://la-neamtu-tiganu.blogspot.com/2009/11/sfirleaza-cu-fofeaza.html?showComment=1331148467460#c809915086829240938
RăspundețiȘtergereIndustria aeronautica romaneasca a mai si fost ajutata sa se prabuseasca .
RăspundețiȘtergere