miercuri, 17 mai 2017

carte

Nu am mai scris nimic deoarece  am fost in Ro. Am depus cartea la editura. Mai ramine sa ma hotaresc la coperta, aceasta a fost desenata de o prietena f. buna tocmai din indepartata California.

Multe multumiri Gabi!

Pun la concurs, care varianta e cea mai frumoasa?




update: coperta ar trebui sa se potriveasca cumva cu continutul, va prezint inceputul si sfirsitul.

Sfârlează cu fofează

Așa cum orice poveste începe cu „A fost odată ca niciodată“ și orice carte de aviație, care se respectă, începe cu, „zborul, visul de milenii al omenirii“, „Icarus”, sau „pasărea de oțel“, sau cel puțin cu „sfârlează cu fofează“, cartea copilăriei noastre. Aș vrea să trec sub tăcere faptul că eroul principal al cărții, Toader Mândruţă, dintr-o așezare patriarhală (satul Vâltoteşti, comuna Băseşti, ținutul Bârladului), era considerat cam nătâng de cei din jur, pentru că visa să zboare.
Am trăit și timpuri în care o carte de aviație începea la modul, „avionul e o invenție a omului sovietic“, urmând o listă cu realizările acestui om.
Sunt mândru că nu numai omul sovietic a contribuit la inventarea „păsării de oțel”, ci au mai fost și mulți născuți pe plaiuri mioritice care au mai dat un imbold, cât de cât, acestei dezvoltări. Pregătindu-mă a scrie această carte, m-am documentat bineînțeles, în definitiv, cărțile din cărți se scriu, nu(?) și deși istoria aviației române nu-mi era străină, totuși am rămas uimit citind „Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974”, o carte excelentă scrisă de Ion Gudju, Gheorghe Iacobescu și Ovidiu Ionescu, și văzând mulțimea aparatelor de zbor dezvoltate în România, mai ales între cele două războaie. În acea perioadă erau peste 20.000 de locuri de muncă în industria de aviație, pentru ca după război să scadă la doar câteva sute. Găsesc interesant faptul că au fost scrise foarte multe cărți despre trecutul mai îndepărtat al aviației românești și mult mai puține despre trecutul mai apropiat.
***************************

Sfârșit

Știu că sunteți un pic triști, se termină această poveste și se termină într-un registru trist. Poate am dezamăgit pe cineva, poate cineva și-a făcut mai multe speranțe în supersonice românești, am încercat doar să arăt realitatea subiectiva, așa cum am trăit-o și am înțeles-o eu.
Sper că unii dintre dumneavoastră vor reuși de acum înainte să construiască avioane, cea mai frumoasă meserie din lume! Lăsați copiii să sfârlează cu fofează.
-Moș Spiru :Vezi tu asta nu a fost o înfrângere, ci o biruință, întâi Lăstunul meu a zburat și tu ai zburat cu el. Știe o lume întreagă, oamenii nu pot fi mințiți multă vreme. Într-o zi Lăstunul meu va zbura liber ca pasărea!
-Cu mine Moș Spiru?
-Cu tine Toadere, cu visurile tale și cu alți flăcăi ca tine, cu visurile lor, fără nici o opreliște!
Și Toader se-nsoară cu Merișor
Și-am încălicat p-o șa și v-am spus povestea așa!
Mulțumesc pentru atenție,
al dumneavoastră

Mihail Calomfirescu, Calu.

19 comentarii:

  1. Varianta 1.
    De unde se va putea cumpara?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ȋn sfȃrșit, ți-au ieșit avioanele din cap! Mult ți-a trebuit!
    Bravo, neamțule! Țiganul tot țigan!
    Să mă ții la curent cu data și locul lansării, încerc să fac cȃt de cȃt o oarecare mobilizare, măcar să-ți ocupăm scaunele și paharele. Daca lansarea are loc la sol (sic!), poți pune mese și pe aripi. Stay chill, adunătură de oameni simpli, fără pretenții. Ingineri, gen.
    Phfuai, ce baftă ai să scapi de ... vin și fetele?

    P.S.
    Pentru conformitate,
    matrixbrain.

    Auzi? Abia aștept sa-ți trag un copy-paste, CTRL F, REPLACE "avioane" cu "tramvaie", căteva schițe în locul alor tale și mă văd și eu autor (con permesso)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine ti-a instalat bre sistemul de securitate, ca abia am reusit sa trec textul da cocul ala, clapcea sau cum ii zice. Smecheri nemtii astia!

      Ștergere
  3. Va aparea in editura Aripi Argintii, nu stiu inca cind si unde va fi lansata!?

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma gandeam ca vei fi prezent la lansare, ceea ce nu reiese. Pai cine va raspunde la intrebari, cine va da (im)portanta lansarii, cine va scrie autografele, cine va turna damigenele in pahare? Ia si tu exemplu de la Simona. Aaaa propos, cica s-a anuntat deja c-ar veni si Lorena. Eeeii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur ca voi fi prezent la lansare, poate se lasa si cu-n spritz, poate chiar o tuica, dar inca nu am planificat asa de departe, depinde mult de editura, sper sa iasa prin toamna.
      Toate fetele sunt binevenite!

      Ștergere
  5. Varianta 2 daca altele nu sunt disponibile.
    Prima si a treia sunt so... 1970-80. No offence, please.
    Cu toata sinceritatea,
    Agnes.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ciaooo,Neamţule! Daca tot ne-ai intrebat, eu iti raspund sincer: a doua , da' farà bentiţele alea colorate gen Romania mare.Par facute de un fotograf de nunţi si botezuri. Scuzaţi! Iparteam si eu pareri. Da' altceva nu mai ai?
    Lixuca

    RăspundețiȘtergere
  7. Nici cerul nu-i asa de clar:
    Coperta anterioara de la varianta 1;
    Coperta posterioara de la varianta 3!
    Parerea mea!

    matrixbrain

    '70-'80 ... vezi neamtule, tineretul din ziua de azi?
    nunti si botezuri, auzi la ei.
    Pai nu mai recunoastem adevarul dialectic si istoric? Spune-le, dar fara sa se prinda ca ti-am spus eu, ca tu chiar de ATUNCI ai inceput sa faci avioane!
    N-ai cu cine, ba!
    Csf, ncsf, vorba Luminitei!

    RăspundețiȘtergere
  8. Io n-am avut tupeu sa-i zic sa scoata bentitele alea colorate dar sustin din toata inima.
    Neamtu, scuze, nu vrem sa-ti distrugem coperta. Doar sa o aducem in 2017. Nu ma pricep sa fac una dar ma pricep sa critic.
    Hai cu designul secolului 21!!!
    Agnes

    RăspundețiȘtergere
  9. Coperta fata si cotorul de la nr 1. (nu e un L in plus?)

    Ultima coperta de la nr. 3 - inclusiv textul !

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc de sugestii si reclamatii. Intr-adevar bentita tricolora e un pic de moda veche, chiar ca la botez, desi lansarea unei carti poate fi luata drept botez!
    Totusi trebuie bagat ceva nationalist, tipic romanesc, poate bag ceva mici cu mustar, sau o harta a Romaniei!

    RăspundețiȘtergere
  11. Neamţule,tu asculta la mine ca Eu visez avioane tot timpul. Nu sunt in stare da desenez,nici unul de hartie care sa zboare nu stiu sa fac , in schimb pot sa-ti spun cu drag ca nu e nevoie de Ceva nationalist pe coperta. Continutul si Limba româna sunt de ajuns. Si mi s-ar parea mult mai cool daca ai scrie sub pseudonim( ca inginerul Vian,na). Neamtu Tiganu e foarte misto.
    Iar daca ai sa ai timp as vra sa scrii o carte in care sa ne povestesti toate pataniile tale de inginer, emigrant, sot , tata si bunic si sa invatam si noi ceva. O sa-mi aduc aminte toata viaţa de sfaturile tale pt.noii emigranti de pe blogul Simonei. Au fost cele 10 porunci .Si mare dreptate ai avut... !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apropo, nu sunt robot, sunt Lixu

      Ștergere
    2. Lixu, am atins si aspecte din astea in carte, dar e greu, extrem de greu, am scris la carte aproape doi ani, uneori scriam cinci pagini si stergeam zece.
      Scrisul e o meserie grea, nu de putine ori cele asternute pe hirtie nu semanau cu ce-mi trecea prin cap.

      Ștergere
  12. :)
    Varianta a doua pentru poezie.
    Varianta a treia e mai inginereasca.

    Dar textul de pe coperta ar trebui mai lizibil - fara umbre si utilizate alte fonturi. Plus contrastul e prea puternic.

    Daca imi permiti, doua exemple de coperti:
    https://www.amazon.com/General-Dynamics-Fighting-Falcon-Manual/dp/0857333984
    https://www.amazon.com/F-16-Fighting-Falcon-Versions-Americains/dp/2352503167

    Sau, potrivindu-se cu inceputul si finalul:
    https://www.amazon.com/Airplane-Jay-Spenser/dp/0061259195/

    RăspundețiȘtergere
  13. aviatia are o doza de romantism in ea, coperta nr 2 (cu tot cu tricolor) e mai potrivita parca.

    RăspundețiȘtergere
  14. coperta fata si ultima coperta de la nr. 2 ( inclusiv textul )

    Cu stima Anonimul Düsseltian

    P.S.: iti place Düsseldorf-ul :)))))

    RăspundețiȘtergere

comentati