miercuri, 9 decembrie 2015

solutii simple si geniale, azi VW

Cum stie toata lumea ce-i simplu e si genial, desi nu tot ce-i genial e si simplu, sunt lucruri geniale care sunt complicate, cum e aia a lui Einstein pe care n-am inteles-o niciodata. Si daca ma gindesc bine, nici tot ce-i simplu e si genial. Dar ma rog, in definitiv nu conteaza, vreau doar sa spun cit de mindru sunt de inginerii nemti de la VW care au rezolvat problema motoarelor Diesel absolut fantastic, simplu si genial. Solutia imi aminteste puternic de multele degetare gaurite, site intoarse, tot felul de spirale pe care geniul romanesc il aplica in carburatoare, in urma cu peste 30 de ani, la celebrele Dacii, reducind masiv consumul de benzina, mai ales iarna cind nu se circula, dar si vara cind benzina era pe cartela.
Dupa cum se vede din video si din poza de mai jos, pe linga niste modificari de software, se mai introduce un gratar in fata filtrului de aer care zapaceste atit de tare aerul, incit duce la o ardere completa a motorinei si deci emisiunile devin nule.





 Ca aceasta e o solutie viabila arata aceasta demonstratie, prin folosirea unui avion si unei site.
Pt. cei care nu-nteleg germana, in video se vede un avion care scoate fum si o sita care atunci cind se pune in fata prizei de aer conduce la reducerea masiva a fumului. Se mentioneaza ca asemanarile cu persoane moarte sau in viata, cu intimplari, firme, tari sau cu masini populare e absolut intimplatoare. Se propune chiar ca aceasta inventie sa obtina premiul Nobel pt. mediu inconjurator. propunere pe care o sustin, atit eu cit si nefasta, din inima! Mentionez, cu rusine, ca sunt posesorul unui AUDI Diesel, masina care imi provoaca mari probleme de constiinta, ma simt foarte vinovat cind vad smogul din Peking.

Aceasta inventie ar putea fi aplicata si la harnicele camioane americane, stiind cit de exigenti sunt americanii cu conditiile de mediu.
Camioane ecologice care transporta materiale pt. producerea energiei verzi.





Se spune ca managerii de la VW ar fi fost intrebati de ce nu au aplicat aceasta solutie simpla si geniala de la inceput si au riscat acest scandal monstru. Cica de abia azi computerele moderne au reusit sa modeleze cu ajutorul programelor CFD, in detaliu si precis, scurgerea turbulenta a fluidelor facind posibila aplicarea sitei. Dar, de fapt, marea problema nu e codoiul ci NOx care depaseste mult normele si despre care se vorbeste f. putin deoarece acesta e f. putin popular in comparatie cu codoiul pe care-l stie toata lumea. Culmea e ca nici finantatorii nu prea se pricep la chimie, actiunile VW au crescut brusc cu 7%, intr-o zi!

4 comentarii:

  1. Nu dramatiza, exista atatea lucruri pe care inca nu le-ai facut.
    Din lipsa de timp sau din multe alte motive.
    Ti-o spune tot un inginer, tanar pensionar, multumit ca acum dispune de timpul sau cum doreste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze, comentul asta era pt. "inceputul sfarsitului".
      Pt. aici am altceva :
      - emisiile de fum inseamna pulberi;
      - pe langa pulberi, emisiile poluante inseamna si altele, gen CO, NOx etc., care nu sunt vizibile.
      De unde stim ca "sita" in cauza le elimina si pe astea ?

      Ștergere
    2. tocmai asta e absurditatea chestiei, VW arunca praf, pardon gaze, in ochi..

      Ștergere
  2. deja au trecut 6 luni, deja am facut cam tot din cele nefacute. Si ce fac acum?

    RăspundețiȘtergere