miercuri, 4 aprilie 2012

Amintiri, amintiri

Cind m-am apucat, cum spuneam, impins de la spate, la povestea mea eram sigur ca-n doua trei postari o sa epuiezez tot ce as avea de spus. Constat, cu panica, ca amintiriile se bulucesc, nu stiu ce sa spun mai intii, ce a fost interesant, ce a fost intimplator, ce a fost hotaritor?
Cert e ca a fost o perioada extrem de frumoasa, eram frumos, tinar, sanatos si bogat. Stiu, n-am uitat ca vroiam sa povestesc de fabricarea prototipului IAR 93, da ma iau de alte alea. Desi munceam mult eram totusi in Baneasa, linga parcu Herastrau, cistigam f. bine, mai ales ca locuiam la mama si la tata si nu aveam nici o intentie sa economisesc ceva, asa ca eram oaspete regulat, dupa munca, la restaurantele din Herastrau. Uneori dupa circiuma faceam cite o plimbare cu barca in nocturna pe lac. Gagicile curgeau cacalau, aveam o multime de pasiuni, pe linga munca, muieri, bautura, petreceri, jocu de bridge, care mi-a mincat multe nopti. Anii 70 au fost, cumva, ani de belsug, ma rog belsug relativ, se gaseau de toate, bani sa ai. Nu era nici o problema sa iei o friptura cit capacu de la WC, sa fumezi o tigare buna, in zilele normale BT, iat duminica Kent.
Da fotbalu era o mare pasiune, Institutu avea chair o echipa de fotbal se numea AVIA, cindva am ajuns chiar capitan de echipa, vezi pozna! Sunt al cincilea de la stg. la dr. in rindu de sus.

P.S Dupa acest divertisment voi reveni la tema noastra, desi poate voi face o pauza de Paste, vom vedea.

9 comentarii:

  1. Mein Schatz, scuza-mi comentariul ca nuca-n perete. Am incercat sa scriu si la un post de acum ceva timp (ăl cu gradina- s-o stapaniti sanatosi!) dar nu a aparut.

    Asa.

    Pana la urma ne-am hotarat sa mergem la Duesseldorf, pe la sfarsitul lui iulie/inceputul lui august, ca sa ne putem plimba si prim-prejur. Multam fain de sfaturi :)

    Si doi: famelia mea e intr-o mare dilema: in Germania gazul se plateste in volume sau in energie?

    RăspundețiȘtergere
  2. Else, ma bucur ca v-ati hotarit, m-as bucura daca ne-am intilni, poate facem chiar un gratar la gradina. deocamdata inca nu stiu cind vom pleca in concediu deci daca vom fi acasa, scrie-mi pe kalulschon@aol.com
    P.S Nu am inteles poanta cu gazu, la ce se refera? care gaz?

    RăspundețiȘtergere
  3. Fotografii de pe la Hanu Doctorului *haben sie nicht?*.Mi-ar placea sa recunosc printre colegi..

    Viorica B.

    RăspundețiȘtergere
  4. Viorico, nu cred ca am voi cauta, da stii cum era atunci, totu era secret.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, asa este. Blogul acesta al dumneavoastra e ca un dar de la Dumnezeu pentru mine. Au fost anii deosebiti din cariera mea inginereasca,cei petrecuti la I Av C-va.
      Sarbatori fericite!
      P.S. Noul director al fabricii este Sava Ioan (Ionica)

      Viorica B

      Ștergere
  5. Der Gasverbrauch im Versorgungsgebiet wird thermisch, das heißt nach Energieeinheiten (kWh) abgerechnet. Dazu wird der gemessene Verbrauch (m3) mit einem Umrechnungsfaktor (kWh/m3) multipliziert. Der Umrechnungsfaktor hängt vom Brennwert des Gases und den Anschlussverhältnissen ab; er wird für jede Abrechnung ermittelt. Die Verrechnungstemperatur beträgt 15 °C.
    *************
    Der Umrechnungsfaktor ist der Multiplikator für die Umrechnung des Gasverbrauchs von Kubikmetern (m³) in Kilowattstunden (kWh). Er setzt sich zusammen aus Zustandszahl (Druck und Temperatur) und Brennwert.
    **********************
    Else, nu stiu cum se socoteste pretu la gas, pt. ca in cartier la noi nu aveam iar la casuta am gaz lichefiat, la butelie.
    Iata ce am gasit pe net: Se plateste socotind cantitatea de energie, adica se masoara volumu de gaz consumat si se multiplica cu un factor care depinde de energia de ardere a gazului si presiune si temperatura.
    P.S In Germania totu e f. complicat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Energia de ardere a gazului, adica tocmai puterea calorifica la temperatura si presiunea de combustie si masurare (0 si 25 de grade)? Ca din articol rezulta ca masurarea e la 15 grade, ori noua UE ne spuse ca trebuie sa fim in rand cu lumea, care are 0 si 25 de grade pt. gaz. E o intreaga isterie din 2008 incoace la calculul facturilor la puterea gazului care e din 700 milioane de surse, nu ca in Germania: Marea Nordului, Rusia si gazul de cocserie se amesteca frumusel toate si iese un singur gaz cu o singura putere calorifica.

    Cum, in Germania, care are presiuni la gaz (iesire: 20 de bari) se mai umbla cu butelia de gaz lichefiat sau nu a ajuns conducta magistrala pana la casuta?

    In Germania suntem intre 25 iulie si 2 august 2012. Intre timp facem rost de tuica fina. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sincer sa fiu nu prea stiu cum e chestia cu gazele, nu m-am informat. Cert e ca iti poti alege ofertantu de gaze, diferentele de pret pot fi f. mari. Noi, cum spuneam, avem totu electric.
      initial cind ai deschis duscutia depsre gaze m-am gindit ca vrei sa vi cu masina in Ge si te intereseaza gazele lichefiate. despre asta as putea sa spun mai multe.
      P.S De ce te intereseaza chestia cu gazele, lucrezi in domeniu?

      Ștergere
    2. Nu, nu venim cu masina. Mama lucreaza in domeniu, spunea ca poate mergem si pe la sediul E.ON Ruhrgas-ului, probabil sa-i arate lu' fiica-sa ce misto e sa fii inginer. Sarut mana pentru raspunsuri; tinem legatura. :)

      Ștergere

comentati