miercuri, 25 iunie 2014

Rusinea de la Gijon

Va amintiti? 25 iunie 1982, Campionatul Mondial de Fotbal in Spania. Meci de calificare in grupa, Germania-Austria. Inainte de meci situatia era asa:
                               Spiele Tore Punkte
1. Österreich              2      3:0     4:0
2. Algerien                 3      5:5     4:2
3. BR Deutschland    2      5:3     2:2
4. Chile                      3      3:8     0:6




Pe atunci se dadeau numai doua puncte la victorie si ultimele jocuri din grupa nu se jucau simultan. In plus nu exista regula de azi cu datul mingiei inapoi la portar. Deci Austria era aproape calificata, iar Germania avea nevoie de victorie. Totusi, daca Germania cistiga cu un scor prea mare, sa zicem 3-0 Austria ar fi fost trimisa acasa si s-ar fi calificat Algeria.
Nemtii reusesc sa dea un gol si mai apoi se petrece ce a ramas in istorie sub numele de "Rusinea de la Gijon". Ambele echipe parca ar fi facut un pact de neagresiune, plimbau mingea de la unu la altu, se da extrem de des inapoi la portar, se freaca sa treaca timpul.
O chestie evidenta de "intelegere", chiar daca nu s-au gasit niciodata dovezi ca s-ar fi inteles, poate ca au facut-o tacit.

26.06.2014, Brazilia, se va juca USA-Germania, la meci egal se califica ambele echipe indiferent de ce fac ceilalti. Picant e ca antrenorul americanilor e un neamt. Oare cum va fi?
Sunt tare curios!

Si totusi, fotbalul e frumos, f. frumos!


Update, cinci minute dupa meci, Germania-USA 1-0. Nu, nu a fost blat. mi-e jena ca am insinuat ca ar fi putut fi, e drept nu s-au batut pe viata si pe moarte, doar s-au mirosit putin in ciorapi, dar a fost fair, fiecare si-a aparat sansele.

E placut sa faci parte dintr-o societate puternica, una care cistiga, atentie am spus societate, nu natiune, chiar daca am cetatenie totusi nu ma consider neamt. Unu sau altu ar spune ca fac pe nebunu, ca ce merit am eu, ca am venit la masa pusa. Desigur e o anumita dreptate numai ca desi masa era pusa eu eram sub masa.

Hai Germania!

3 comentarii:

  1. Initial am zis si eu ca nu vor sa forteze, pana a inceput Müller sa atace, scarpinandu-se si rupandu-si copcile. Simpatic, nu s-a putut abtine sa nu marcheze.

    Hai Doiciland!

    RăspundețiȘtergere
  2. bre neamtule, in calitate de concetatean mi´am permis cu diverse ocazii sa corectez diversi concetateni na(t)ivi de originie controlata de la hitler incoace. Cel mai vehement a fost unu cam de virsta mea(40+) Omu´o dadea scrasnit ca nu esti si nu esti si nici nu ai vreun motiv sa te simti(neamt, nu tigan!) si l´am intrebat si io calm, ba schwantz, cati frati ai? sunt singur la parinti. ok si cati copii ai la frumoasa virsta de 40+. niciunu´ ca´i prea stressant nefasta+shobolan. aa okei esti turist, nu te fute nimeni la cap, maine daca ti se scoala pleci juma de an in thailanda si futi baietei care de la spate par fetite. haha ce nostim, cam asa. el n´a inteles ce vreau io sa zic, da´tu simt ca da. deci atita timp cit punem pula, capu si umaru´ contributie pt existenta lu´germanika, io zic ca discutia´i redundanta.

    PS_ mi´i lene sa ma loggez ca s´a termenat programu´de facut doiciland kaputt.
    garcea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tema-i complicata si f. complexa chiar.
      In definitiv fiecare e liber sa se simta cum ii vine. Eu ma simt extrem de bine in Germania, mi-as imagina chiar ca as putea sa fiu neamt. Culmea e ca de abia de cind am inceput sa ma simt bine ca neamt iubesc tot mai mult Romania. E un fel de combiatie nefasta-amanta.

      Ștergere

comentati