vineri, 7 martie 2014

Ucraina, dragostea mea!


Iata a sosit si momentul cel mare, m-am tot ferit, m-am tot codit, dar gata, trebuie sa dovedesc si io ca sunt cetatean european constient, trebuie si eu sa iau pozitie, trebuie si eu sa fiu animal politic. Ucraina e o ocazie excelenta, pot sa-mi dau friu liber urii mele fata de rusi, vorba aia davai ceas, davai muiere, pot sa arat sensibilitatea mea fata de cei slabi, respectivi ucrainieni.
Desigur, voi spune, la fel ca toti oamenii de bine, Ucraina, te iubesc! Am gasit un articol in Spiegel, ma rog Spiegel nu e chiar revista mea preferata dar asta am gasit la repezeala.
Ce scrie autorul:

„Es ist ein großes Rätsel, warum sich die EU in dieses Machtspiel hat ziehen lassen. Die Lage der Ukraine ist ja noch schlechter als die des großen Nachbarlands. Es gibt nicht viele Staaten auf der Welt, die Russland - was Korruption und staatliche Willkür angeht - übertreffen. Die Ukraine gehört dazu. Die ist nun quasi pleite, weil sie nicht über die Bodenschätze verfügt, um die allgemeine Misswirtschaft auszugleichen.“
Traducere, este un mister de ce se amesteca EU in lupta de putere. Situatia Ucrainei e chiar mai rea decit a marelui vecin. Nu exista prea multe state in lume care o depasesc pe Rusia in ceea ce priveste coruptia si arbitrariul. Ucraina apartine acestui grup. Este falimentara pt. ca nu are resurse naturale care sa compenseze economía mizerabila.
Mai zice:
Aber wie es aussieht, landet die Rechnung in den europäischen Hauptstädten. Elf Milliarden Euro hat der brave Herr Barroso der Ukraine gerade als Hilfe versprochen. Man darf vermuten, dass sich Putin im Augenblick so großartig fühlt wie seit langem nicht mehr.
Traducere: dar cum se vede plata o vor face capitalele europene, dragutul de Barroso a promis 11 miliarde, ca ajutor. Se poate presupune ca Putin se simte teribil de bine, cum nu s-a mai simtit de mult.

Eu sunt, cum zice o vorba, prea sarac sa fiu capitalist si prea bogat sa fiu comunist, asa ca sunt democrat, da si democratia asta are limite, cind e vorba de bani imi pierd un pic din entuziasm, deoarece sunt un democrat zgircit. Sa analizam, populatia Europei e de 500mio, deci pt. a fi platiti cei 11 miliarde fiecare ar trebui sa dea cite 22 de Euroi, desigur nu e f. mult, nici macar o masa la un restaurant misto nu e, da ma-ndoiesc ca grecii, portughejii, ungurii, poate doar romanii, sa le faca-n ciuda rusilor, si alte tari vor baga frun cent in cei 11 miliarde, parca vad ca tot eu voi plati cel mai mult, ca vorba aia, platim nemteste. Dar ce nu fac eu pt. democratie, desi mi se pare, pe undeva, ca cei 11 miliarde sunt un fel de mita, un fel de cirnatu dat electoratului sa ma voteze pe mine. Este oare corect, dupa cite stiu Becali a aterizat in inchisoare cind a umblat sa dea milionu echipei adverse? Dar unde ajung acesti bani? Cred ca tot la Putin ajung, ucrainienii au datorii cit casa la rusi, parca vad ca cele 11 miliarde vor fi date sa mai primeasca si ei niste gaze, niste petrol.
Cica EU vrea sa bage si sanctiuni mai mari. O fi bine, o fi rau, nemtii au investit 20 de miliarde in Rusia, ca. 300000 de locuri de munca, in Germania, depind de contractele cu rusii?
Dar exista si vesti bune, au crescut enorm actiunile firmelor de armament, voi investi in ele sa-mi scot cei 22 de Euroi plus x.
Dar sa revenim la articolul din Spiegel, chiar mai interesant decit articolul sunt comentariile, peste 300, majoritatea ma fac sa cred ca nemtii nu sunt chiar asa de democrati cum se crede, se intrezareste chiar o anumita simpatie pt. Rusi, sau chiar frica, nu-mi pot imagina ca Merkel isi poate permite o pozitie dura fata de Rusia.
Dar vom trai si vom vedea!

Urmatorul concediu il voi face la Kiev pt. a-i sustine pe noii mei prieteni, din pacate pe prietenii din Siria, Egipt, Liban, Africa si pe multi altii nu i-am putut sustine, da acum gata!

15 comentarii:

  1. Ca neamt, ai putea fi de acord cu ce spune der Spiegel, ca roman nu.
    Ca roman, orice bat in roata rusilor e OK.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tare mi-e teama ca din traznaia asta sa iasa rusii si mai intariti!

      Ștergere
  2. ete na si ce alta revista iti place daca der spiegel nu prea? in rest, cam la fel am zis si io: cine are de castigat din chestia asta? pai ucraina cam lua mult gaz la pret preferential, acu´ca s´au certat o sa trebuiasca sa plateasca la pretu´regulat mai ales ca s´a rezolvat cu finantarea. democratie, democratie, da´gazu´ se freaca pe bani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. interesant e si alt aspect, cele 11 miliarde impartite la cei 45 de mio de ucraineni, face 244 iepuroi de cap. Ce se poate face cu acesti bani, se pare ca pretul unui Kalashnikov cumparat la negru incepe pe la 25 de Euroi, mai punem ceva si pt. munitie si iese o chestie intreaga, mai ramine chiar si de o sticla, doua de vodca sa prinda uncraineanu curaj.

      Ștergere
    2. privind revista care-mi place sunt unele cu poze colorate si altele cu avioane, astea cu analize politice mi se par toate, fara exceptie niste porcarii, sunt pline de minciuni, incearca sa manipuleze, imi amintesc de Scinteia.

      Ștergere
    3. hai nu te supara da´deja bagi sefeuri apocaliptice. In primu´rind ca n´ar folosi la nimeni ce zici tu acolo in al doilea rind, esti de meserie, cu zece avioane le ai scoate razmerita din cap.
      cu revistele cam ai dreptate, insa spiegelu´ pe linga manipulari(sau poate tocmai prin) te mai incita sa´ti folosesti si cerebelu´. apropo de poze colorate...incearca si cu internetzu´:o)))

      Ștergere
    4. nu e asa simplu cu avioanele nici cu zece nici cu o suta. Corea, Vietnamu, Afganistan, palestina, Syria, Egibt, Liban si-nca altele arata ca impotriva unor tipi hotariti cu kalashnikov nu e prea usor sa te impui.

      Ștergere
    5. aiurea..tactica a fost de cacat. Asculta aicisa la mine: 1. le darami stalpii de inalta tensiune, ii lasi fara corent 2. dai cu bombardeaua pe sursa de apa evtl. si caldura. 3. ai grija sa nu miste indiferent ce mijloc de locomotie intre orase. Porma astepti. cind au terminat de ros cureaua de la kalashnikov se cam termina si balciu´.

      Ștergere
  3. Păiii... Barossoanu' doar a PROMIS! Nu a dat nimic încă...
    Huniunea Ioropeană... e tare-n gură, da' moale-n gaz.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum spuneam, aceasta promisiune mi se pare un fel de MITA! Chiar daca EU s-ar scalda in bani. De ajutoare au nevoie, probabil, jumate din populatia lumii, nu vad de ce ucrainienii ar trebui sa intre in fata altora!

      Ștergere
    2. pai si ajungem la ce am zis io: nu ´i vorba de ce au nevoie ucrainienii(&juma´din popolatia mondiala) e vorba de ce au nevoie rusii..mo mani.

      Ștergere
  4. Trebuie sa fii complet naiv sa-ti para rau de ucrainieni: sint o gasca de curve care cind isi pot permite sint agresivi si aroganti (vezi gurile Dunarii, Insula Serpilor, Bucovina de Nord, etc, etc). Acum chiorlaie si le trebuie ajutor dupa ce au furat tot ce era de furat (suna cunoscut?).

    NICI O MILA..................ARZA-IAR FOCU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cred ca toata zavera din Ucraina e pusa la cale de americani mina in mina cu rusii.

    Ambii au de cistigat de pe urma sanctiunilor economice pe care Uniunea Europeana este presata sa le aplice rusilor.
    Daca UE reduce shimburile comerciale cu Rusia si Putin taie gazul pentru UE ,prima care se duce in picaj e Germania si trage dupa ea pe multe surate din UE.
    Partea vulnerabila a UE este ca are o industrie prelucratoare mult mai dezvoltata decit baza de materii prime si energie de care dipune.
    Americanii stiu asta si vor sa-i taie importurile de energie.

    RăspundețiȘtergere
  6. In curind Putin va face o vizita in China
    Semn ca isi pregateste o alta piata pentru vinzarea gazelor si a petrolului.
    Daca UE pune sanctiuni Rusiei pentru ucrainieni ,va avea de suferit mai mult decit Ucraina.
    Dar nu cred ca sint chiar atit de nebuni nemtii!!! Nu pun ei botu la facatura americanilor. Vom trai s-om vedea!!

    RăspundețiȘtergere
  7. davai pistoleta , davai acvariul ???? !!!!! :)))))))

    RăspundețiȘtergere

comentati