luni, 28 noiembrie 2011

Dacia laudata de nemti


In ultimu nr. al revistei Auto Bild, o revista f. citita in Germania, e un articol consacrta Daciei.
Il redau in germana
Es gibt Erfolgsgeschichten, die das Leben schreibt. Dacia ist so eine. Die rumänische Tochter von Renault hat hierzulande kaum einer zur Kenntnis genommen, als sie 2005 als Aschenputtel startete. Heute sind Typen wie Duster und Sandero die logische Normalo-Alternative zu entrückten Neuwagenpreisen der Premiumhersteller, und Heerscharen von Handwerkern ventilieren den Kauf eines Kombis der Marke. Dacia also ein Autobauer, mit dem gerechnet werden kann. In Zukunft mehr als je zuvor, denn auch die meisten Neuwagen-Angebote kommender Dacia-Generationen tummeln sich im freundlich vierstelligen Bereich. Und den Service erledigt der Renault-Händler um die Ecke – höchst kompetent im Übrigen, wie der Werkstatt-Test von AUTO BILD in diesem Jahr ergab. Was ist das Geheimnis von Dacia? Kein Geheimnis: Die Marke spielt nicht in der ersten Liga, hat keine Starallüren und baut preiswerte Autos, die nicht mit Zipperlein nerven und überdies keine Rätsel aufgeben. Autos zum Leben – auch wenn das andere Hersteller für sich beanspruch(t)en, die längst das unterste Preissegment verlassen haben. Genau dort dreht Dacia jetzt auf, bringt in den nächsten fünf Jahren neun neue Modelle. Auf einer einzigen Plattform. So läuft es rund im Automobilbau, der die Masse Mensch mit ihren Möglichkeiten in den Mittelpunkt stellt. Demnächst sogar in Afrika, wo einige wo einige der neuen Typen entstehen.

Interesant e, mai ales, articolu din iulie, http://www.autobild.de/artikel/werkstatt-test-2011-dacia-1869025.html

Den 100.000-Kilometer-Dauertest absolvierte der MCV 1.5 dCi mit Bravour und Gesamtnote Zwei minus. Das damalige Schlusswort des Redakteurs könnte auch für diesen Werkstatt-Test stehen. Joachim Staat bilanzierte: "Dacia hat bewiesen, dass Sparen beim Autobau nicht auf die Qualität schlagen muss."


Im Überblick: News und Tests zu Dacia

Auch die Qualität der Werkstätten hat uns überrascht. Dreimal Note "sehr gut", also drei "Goldene Schraubenschlüssel". Die schlechteste Inspektion bekommt immerhin noch ein "befriedigend" ausgestellt. Damit schraubt Dacia sich an die Spitze der 25-jährigen Werkstatt-Test-Tradition von AUTO BILD. Nur Opel war 1993 mit vier "sehr gut" besser, kassierte damals aber auch zwei ungenügende Noten und behob nur 65 der insgesamt 80 Mängel. Hier bei Dacia bauten unsere Tester der Prüforganisation DEKRA 56 Mängel ein, von denen nur vier unentdeckt blieben. 
 
P.S Am copiat textu in germana, fara sa-l traduc in romana, daca intereseaza pe cineva il voi traduce.. Oricum in linii mari masina, de fapt seria de masini Dacia, respectiv diferitele modele, e laudata, chiar se mira ca la asa pret scazut se poate oferi o asa calitate. Chiar ma gindeam sa-mi iau si io una ca am primit banii de Craciun.
Bravo baieti!

Nota, undeva in text se spune ca la testu de 100000 de km Dacia a iesit f. bine si a luat nota 2 minus, atentie notele in Germania sunt de la 1 (cea mai buna) la sase (cea mai proasta), 2 minus e f. buna, ar echivala cu nota 8 din sistemu romanesc.

6 comentarii:

  1. aidi bre , de fapt ce vrei sa zici cu postu´asta? Stii sa dai copy paste de pe autobild sau si mai rau ca esti abonat pe aiped?! Au nu cumva esti mindru??? Ai si de ce, dupa ce au construit renault doispe tz ani in licenta de ajunsese o strutzocamila au venit francezii iar si ca sa nu aive vreo zgarietura la imigi i´au zis modelului lowbudget, dacia. Care e un nume la fel de inspirat ca atunci cind isi boteaza un rrom copilu´whisky.
    Si io´s de parere ca o masina tre´sa te duca sigur de la A la B, restu´s in mare masura fitze&bashini, da´cind te uiti la consumu´usor ridicat si frinele care cam lasa de dorit... e ca un mitarbeiter a carui singura calitate e punctualitatea. Adica e acolo, accesibil, da´.. te lasa la greu.

    RăspundețiȘtergere
  2. bre nea Garcea, tare circotas esti:
    1. Dacia e o masina cu un raport calitate-pret f. bun.
    2. Dacia are si efectu de canibalizare, adica, cel putin pe piata germana, a dus la scaderea cunpararii Renaului in detrimentu Daciei.
    3. Dacia e unu dintre putinele produse romanesti de succes.
    4. Sigur ca e un motiv de mindrie, exista o multime de tari tari care nu sunt in stare sa produca masini.
    5. Citesc o multime de ziare si reviste, chiar si Bild, mai ales cind vad, pe coperta, ca-i vorba de ceva in legatura cu Romania si mai ales cind sunt pa drumuri europene prin trenuri, aeroporturi, avioane. Am trecut de virsta in care citeam romane de dragoste iar cartea aia groasa de Cartarescu nu-mi incape in geanta.
    Neamtu tiganu

    RăspundețiȘtergere
  3. io decit numa fac polemica, vezi ce ingrat esti!? O luam si pe puncte da´te rog, nu mai mult de 10 ca ma incurc.
    1. Predicatul "f.bun" mi se pare avintat rau, ti´am enumerat principallele deficiente care fac din dacie o masina cel mult bunutza. Mie´mi place si sandero si duster, nu m´am dat cu ele, tu?
    2. mdeah da´nu zici ca neamtzu´e un musteriu tare subiectiv cind vine vb de masini not made in refege.Eu cunosc caz concret care f incantati de duster au fost convinsi sa´si ia megane.
    3.nu´mi place sa ma repet, succesul e al lui renault. Pe linga asta patriotismu´asta desantzat e ca un drag queen la parada gay pride.
    4 vezi 3.
    5. si io ma uit mai ales ca´i interesant sa "vezi" lucruri cunoscute prin ochii unui strain.
    In rest sunt apolitic,atehnic si in general afon.(prefer literatura anglosaxona)
    garcea

    RăspundețiȘtergere
  4. Garcea, un exemplu, zilele trecute am inchiriat un Opel, corso, masina noua nouta, fata mare, eram primu sofer, am mers numa Autubahn, cu chiu cu vai, la vale atingeam 160, mare mi-a fost mirarea sa vad consumu, cind am facut plinu inainte sa predau masina, peste 8 la suta!?
    Contra ex., alta masina inchiriata, Audi 4, diesel, mers in draci, peste 180, autostrada, consum 6.1.

    P.s Sigur va succesu e al lui Renault, da nu numai, faptu ca fabricatia reuseste sa tina un standard de calitate e la fel de laudabil.
    Nu fac parte din cei care se bat cu pumnii-n piept ca roamnii sunt cei mai tari, poate chiar din contra, da atunci cind ceva e bine, e bine, ce sa mai vorbim!

    RăspundețiȘtergere
  5. nu ti´as fi raspuns da´tocma am calarit Q5 ´u´lu´sefu´ si mneah.. deci cum domnu´injiner mata compari asa fara nicio jena opel corsa cu audi 4???? Da´de ce nu compari corsa cu sandero???
    deci cam vorbesti discutii, parerea mea,

    garcea

    RăspundețiȘtergere
  6. http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-tuev-report-2012-2320664.html

    "Neu in der Hitliste der schlechtesten TÜV-Typen: der Billigheimer Dacia Logan in der Klasse der 2- bis 3-Jährigen. Bei den 4- bis 5-Jährigen belegt er den vorletzten Platz, ..."

    RăspundețiȘtergere