joi, 4 noiembrie 2010

Guest star

Drept Guest star, voi avea azi pe nora-mea, nora-mea e nefasta lu fi-miu si mama printesei, iata ce zice:

Ce mai face blog-ul tau??? Daca iti place textul, pune-l pe blog, daca nu, nu!

Ia uite m-am gandit sa scriu si eu de ce ma doare pe mine, si asta dupa mult timp in care m-a batut socru la cap sa-mi storc creierii ca doar poate o iesi ceva cu folos. Trebuie sa precizez ca informatiile de mai jos se bazeaza pe cartea lui Udo Pollmer „Food Design“, care pe mine ca inginer de gogosi nu „ma lasa rece“.

Daca e ceva care e sfant in Germania e Bier- Reihnheitsgebot 1516 (Legea puritatii berii!!), adica berea e facuta numai din hamei, malt si apa. Si totusi…. berea se produce automat si industrial si are nevoie de „Technische Hilfsstoffen“ (in legislatia UE acestea se numesc „Verarbeitungshilfstoffe“= agenti de proces)= auxiliari tehnologici, care se adauga berii si in timpul procesului de obtinere a berii, trebuie inlaturate…. si bineinteles!!!...atunci nu mai trebuie declarate in eticheta!

In legislatia germana e asa ca orice substanta se poate folosi in alimente, chiar si fara sa fie agrementata, atat timp cat exista o explicatie pentru clasificarea ei ca auxiliari tehnologici, astfel ca multe substante chimice introduse in alimente, cu mult Lobby si explicatii in spatele lor, nu mai trebuie sa fie declarate ca aditivi.

Revenind la bere: o substanta care trebuie de ex. sa impiedice tulburarea berii (vazuta de consumatori ca un defect) si se adauga in timpul productiei acesteia este Polyvinylpolypyrrolidon (PVPP)= Polivinilpolipirolidona. Aceasta masa plastica defavorizeaza gustului berii si nici macar nu trebuie declarata.

Noroc si prost!

cu drag,


9 comentarii:

  1. Phiii, gata, ma las de bere! Neamtule, recomanda-mi repede un vin ieftin, bun si natural! Zii de zaibar, ca am ceva pe-acasa.
    Hai noroc si multumiri doamnei pt postare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru ca nu-mi prea place berea in general, am baut intr-o perioada bere cu lamaie pentru ca mi s-a parut mie ca e o varianta mai pentru cucoane asa :D. Pana cand mi-a zis o prietena ca ce se pune acolo nu e lamaie, ci o substanta nu tocmai sanatoasa. Deci pas. Beau vin. Noroc !

    RăspundețiȘtergere
  3. Neamţule, Frumosule, dacă bine ţiu eu minte, ne-ai spus că pe domnia ta te cheamă Mihai.

    Morţii cu morţii, Neamţule!
    Dumnezeu să-i odihnească.

    Viii cu... viile!
    LA MULŢI ANI!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Yep, Joanihna, nora zice ca si-n vin se pun anumite magarii, n-o mai las sa scrie ca ajungem sa devenim abstinenti, Doamne fereste.

    Mishulake, Marcelo, multumesc mult pt. urari, sanatate, ca-i mai buna decit toate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Neamtu draga, ma alatur si eu urarilor de Multi
    Ani Buni, cu ce-ti doresti tu !

    P.S. Imi place cum ai renovat :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Stiu ca se pun si in vin porcarii, dar vorba ta, sa nu mai bem nimic ? Asa ca intre bere cu porcarii si vin cu porcarii, aleg vinul ca ala macar imi place !

    La multi ani si toate cele bune !

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani! Sa inchinam cu bere, fir-ar PVPPul ei de bere. :)

    RăspundețiȘtergere

comentati